DIVUS LONDON: Umelec blocks its smartphone app and goes back to the real | at The Horse Hospital

Umelec blocks its smartphone app and goes back to the real | at The Horse Hospital

29.10.2016 19:00

DIVUS LONDON | en

THE HORSE HOSPITAL: Colonnade, Bloomsbury, London WC1N 1JD

As endless as the trial installation of winrar and as unexpected as Brexit. Such is Umělec magazine and its new publishing strategy prompted by constant staring at a hypnograf and cold showers. Its new presence is disquieting and disgusting. Again trees must die so that the ego may escape electrovirtuality. So that it may wipe clean the dusty shelves of traffickers in text turned fetish, at least for a while.

In the new issue of Umělec several contributions come together to address the subject of „London urbanism“. These include, first, a series of articles on the Balfron Tower, the building that allegedly inspired J. G. Ballard‘s High-Rise, recently adapted as a film. A couple of articles and a poem about the famous London tower block aptly combine with a brilliant analysis of urbanism in Ballard’s works. But the new Umělec also sticks to what has already become its classic strategy: massive diversity in content and form. A sci-fi story by Osama bin Laden combines here with a work – stinking à la Bataille – by Justine Frank, a forgotten contemporary of Tristan Tzara. These are joined by an excerpt from a book on the genealogy of debt and the debtor by Maurizio Lazzarato; an essay by Borjana Doda on the civilizational blessings of astronautic perspective; texts by Lenka Klodová and Ivan Mečl to accompany the „masturbatory“ pictures by American artist Stu Mead; a somewhat ominous premonition of the future of 3D printing by Martin Kohout and a critical excursion into the land of the collage-comics Varlén by SdCh.






29.10.2016 19:00

Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem
„Musíš člověku třikrát potřást rukou a přitom mu upřeně hledět do očí. To je způsob, jak si s jistotou zapamatovat jméno. Takhle jsem si postupně pamatoval jménem pět tisíc lidí, kteří kdy přišli do Horse Hospital radil mi naposledy Jim Hollands, autor experimentálních filmů, hudebník a kurátor. Dětství prožil v těžké sociální situaci a často žil na ulici. Živil se také jako dětský prostitut a…
Top Ten českých výtvarných umělců 90. let podle časopisu Umělec Top Ten českých výtvarných umělců 90. let podle časopisu Umělec
Redakční okruh Umělce se rozhodl k vyhlášení deseti jmen umělců, kteří podle názoru jeho členů (Lenka Lindaurová, Vladan Šír, Ivan Mečl, Tomáš Pospiszyl a Karel Císař) mají zásadní význam pro českou výtvarnou scénu 90. let. Po dlouhé diskusi, na které jsme si ujasňóvali kritéria, jsme se dostali k určitým jménům, která z mnoha důvodů považujeme za důležitá pro situaci u nás i naši prezentaci…
Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce
Amerického básnika pozvali do Bílého domu, aby jim přečetl svou kontroverzní vykradačskou poezii. Vyfintěn a připraven dělat si věci po svém dospívá ke „skandálnímu“ zjištění, že již nikomu nic nevadí a že místo narážení hlavou do obecných zdí, je lepší stavět vlastní zdi či alespoň zíďky.
Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…