DIVUS LONDON: Umelec blocks its smartphone app and goes back to the real | at The Horse Hospital

Umelec blocks its smartphone app and goes back to the real | at The Horse Hospital

29.10.2016 19:00

DIVUS LONDON | en

THE HORSE HOSPITAL: Colonnade, Bloomsbury, London WC1N 1JD

As endless as the trial installation of winrar and as unexpected as Brexit. Such is Umělec magazine and its new publishing strategy prompted by constant staring at a hypnograf and cold showers. Its new presence is disquieting and disgusting. Again trees must die so that the ego may escape electrovirtuality. So that it may wipe clean the dusty shelves of traffickers in text turned fetish, at least for a while.

In the new issue of Umělec several contributions come together to address the subject of „London urbanism“. These include, first, a series of articles on the Balfron Tower, the building that allegedly inspired J. G. Ballard‘s High-Rise, recently adapted as a film. A couple of articles and a poem about the famous London tower block aptly combine with a brilliant analysis of urbanism in Ballard’s works. But the new Umělec also sticks to what has already become its classic strategy: massive diversity in content and form. A sci-fi story by Osama bin Laden combines here with a work – stinking à la Bataille – by Justine Frank, a forgotten contemporary of Tristan Tzara. These are joined by an excerpt from a book on the genealogy of debt and the debtor by Maurizio Lazzarato; an essay by Borjana Doda on the civilizational blessings of astronautic perspective; texts by Lenka Klodová and Ivan Mečl to accompany the „masturbatory“ pictures by American artist Stu Mead; a somewhat ominous premonition of the future of 3D printing by Martin Kohout and a critical excursion into the land of the collage-comics Varlén by SdCh.






29.10.2016 19:00

Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce
Amerického básnika pozvali do Bílého domu, aby jim přečetl svou kontroverzní vykradačskou poezii. Vyfintěn a připraven dělat si věci po svém dospívá ke „skandálnímu“ zjištění, že již nikomu nic nevadí a že místo narážení hlavou do obecných zdí, je lepší stavět vlastní zdi či alespoň zíďky.
No Future For Censorship No Future For Censorship
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.
Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
MIKROB MIKROB
"Sto třicet kilo tuku, svalů, mozku a čisté síly na současné srbské umělecké scéně soustředěných do 175 cm vysokého, 44 let starého těla. Jeho majitel je známý pod množstvím jmen, včetně pojmenování Bambus, Mexikán, Ženich, Sráč, ale nejčastěji je známý jako hrdina všech ztroskotanců, bojovník za práva bezdomovců, lidový umělec, bavič maloměšťáků, domácí anarchista, sběratel desek, milovník…